wtorek, 25 czerwca 2013

Konfitura z truskawek


Prosta i pyszna konfitura. 
Potrzebne będą tylko truskawki, cukier i odrobina soku z cytryny.
Genialnie smakuje w połączeniu z gorącym tostem... :)
Już szykuję kolejną  wersję z... o tym już niedługo ;).
Polecam! ;)

Składniki:
  • 2 kg truskawek
  • 200 g cukru
  • sok z połowy cytryny



Wykonanie:

Truskawki myjemy, suszymy i odcinamy szypułki. Wrzucamy do garnka, zasypujemy cukrem i odstawiamy na kilka godzin, aż owoce puszczą sok.
Następnie na średnim ogniu gotujemy truskawki przez około 30 minut, raz na jakiś czas delikatnie mieszając. 
Garnuszek ostawiamy do następnego dnia.



Następnego dnia smażymy konfiturę aż do uzyskania pożądanej konsystencji. Gotową przekładamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy, stawiamy do góry dnem i przykrywamy ściereczką.



Oczywiście możemy też zajadać się nią od razu! ;) Wspaniale smakuje w połączeniu z gorącymi tostami z masłem... mmm... sposób na poranek idealny! 

Smacznego!;)

Chocoholiczka





6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Właśnie zajadam się tostem z tą pyszną konfiturą i nie przeszkadza mi już nawet ta ponura pogoda ;)

      Pozdrawiam serdecznie Justynko!

      Usuń
  2. Wygląda znakomicie. Jeszcze nie próbowałam tostów z konfiturą, muszę to jak najszybciej nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dzisiaj też robiłam masę dżemów truskawkowych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahhh wracają wspomnienia :D. Dżemik od babci :). Super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  5. A co z sokiem z cytryny? Kiedy go dodać?

    OdpowiedzUsuń