środa, 12 października 2011

Ciasto czekoladowe z gruszkami


Po ostatniej wizycie u babci, wróciłam z siatką jabłek, orzechów i gruszek właśnie. Te ostatnie postanowiłam jako pierwsze połączyć z cudowną czekoladą. Wynikiem czego jest delikatne, mięciutkie ciasto z jesiennym akcentem w postaci gruszek.
Ciasto bardzo proste, bardzo szybkie, w sam raz na jesienne wieczory...

Składniki na ciasto:
  • 150 g miękkiego masła
  • 150 g cukru
  • 3 jajka
  • 150 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 30 g kakao w proszku
  • 2-3 dorodne gruszki

 Dodatkowo:
  • polewa czekoladowa


Wykonanie:

Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, po czym stopniowo dodajemy jajka. Następnie mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i kakao, wsypujemy do reszty składników i miksujemy do momentu uzyskania gładkiej masy.

Okrągłą formę o średnicy 22 cm smarujemy tłuszczem i obsypujemy mąką. Do tak przygotowanej przelewamy ciasto.

Gruszki obieramy ze skórki i kroimy w niewielka kostkę. Wykładamy je na wierzch ciasta - nie wciskamy, bo opadną na dno. Pieczemy w temperaturze 190 st przez około 45 min.

Po upieczeniu możemy polać ciasto polewą czekoladową.

Smacznego! ;)


11 komentarzy:

  1. Mniam, ciasto takie, jakie lubię:) Zresztą jakiego nie lubię;) Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach co za widok!
    Czekoholizm mnie na nowo dopadł.
    Wspaniałości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem absolutną chocoholiczką Amber... ;) Planowałam kiedyś nawet odwyk - bez skutku ;)Pogodziłam się z tym nałogiem, starając się jedynie trzymać go pod kontrolą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Poza tym Twój sos karmelowy zapewne będzie mi się dzisiaj śnił w nocy... :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm a kiedy dodajemy jaja ? bo w przepisie nie jest ujete. najpier ucieramy jaja z cukrem a pozniej maslo ? bardzo prosze o dokladne podanie bo ja jestem laikiem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm... w pierwszym zdaniu jest :) ...Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, po czym stopniowo dodajemy jajka :) Na pewno się uda :) Powodzenia i daj znać jak poszło :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. a ja właśnie zrobiłem wg przepisu, modyfikując swoje poprzednie przepisy na ciasto czekoladowe, dodałem oprócz gruszek (które pokroiłem w paski - zależało mi na czasie)płatki migdałowe i kolorową posypkę dla wyglądu...ciasto robię dla swoich Pań z okazji rozpoczęcia roku szkolnego żeby było łatwiej zacząć;)

    a poza tym powoli zaczynam wchodzić w przygotowywanie potraw które są uznawane za zdrowe, m.in. potrawy z buraków, może jakaś tarta z burakami lub szpinakiem...hm na pewno coś wymyślę;

    pozdrawiam wszystkich chocoholików

    kucharz amator pełną gębą;)

    dla Wszystkich smacznego

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto na zdjęciu wygląda niezwykle apetycznie,zrobiłam je dokładnie z przepisu,który zamieściłaś... Jak dla mnie jest zdecydowanie za suche i szału smakowego nie robi....może mam za bardzo wyrafinowane i wymagające podniebienie ,jeśli chodzi o wrażenia smakowe.

    Proszę nie traktuj mojej wypowiedzi "personalnie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy, bardzo mi miło, że do mnie zajrzałaś. :) Ja osobiście, bardzo lubię to ciasto, jest proste i szybkie w wykonaniu, mięciutkie i lekko wilgotne dzięki owocom. Ale każdy piekarnik jest nieco inny, tak jak smaki i gusta ;)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Idealne do niedzielnej kawy!:) Ja teraz z kcalmarem trochę gotuję. Fajne przepisy mają, może komuś ta stronka czy aplikacja pomożE:)

    OdpowiedzUsuń