piątek, 18 maja 2012

Ciasto marchewkowe z białą czekoladą



Ciasto marchewkowe okazało się absolutnym hitem wśród moich przyjaciół, więc kolejna porcja tego przepysznego, mięciutkiego wypieku w wersji lżejszej, bez kremowego mascarpone, ale za to z dodatkiem delikatnej białej czekolady... Jeżeli nie spróbowaliście jeszcze pierwszej wersji spróbujcie koniecznie tej. Naprawdę warto. :)

Składniki na ciasto:
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki brązowego cukru 
  • szklanka oleju
  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki startej marchewki (na grubych oczkach, ok. 2-3 duże marchewki)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
Dodatkowo:
  • tabliczka białej czekolady
  • szczypta cynamonu



Wykonanie:

Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę. Następnie powoli dodajemy olej cały czas miksując. Stopniowo dosypujemy mąkę, miksujemy aż do uzyskania gładkiej masy (będzie dość gęsta). Dodajemy proszek i sodę oraz dosypujemy cynamon.
 Dodajemy startą marchewkę, delikatnie mieszamy aż do połączenia składników. Pieczemy w blaszce 22x22 cm wyłożonej papierem do pieczenia w temperaturze 180 st. 40-60 min, w zależności od piekarnika. Sprawdzamy patyczkiem (mogą być na nim drobne okruszki upieczonego ciasta).
 
 
Czekoladę łamiemy na drobne kawałeczki i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Upieczone i lekko ostudzone ciasto, oblewamy czekoladą i posypujemy cynamonem.

Smacznego! :)






6 komentarzy:

  1. Bardzo dobry przepis! :) Nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego i zaskoczyło mnie, że praktycznie nie czuję w nim marchewki. ;) Co do przepisu, to zmodyfikowałam jedynie skład polewy. 2 tabliczki białej czekolady, 2 czubate łyżeczki śmietany i trochę aromatu pomarańczowego połączyłam w kąpieli wodnej a na końcu zmiksowałam na gładką masę, którą polałam ostygłe ciasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało! :) A Twój przepis na polewę muszę wypróbować i to chyba w najbliższym czasie - przygotowuję się właśnie do pieczenia keksa, to będzie mój pierwszy raz z tym wypiekiem, a polewa wg Twojego przepisu zdaje się idealnie do niego pasować!
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  2. Wygląda naprawdę przepysznie :) Muszę to spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety z braku brązowego cukru dałam zwykły i 2 łyżeczki klasycznego kakao dla karmelowego koloru. Ciasto w piecu a ja czekam i doczekać się nie mogę tak pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie jeśli chodzi o mnie to ja bardzo lubię wszelkiej maści ciasta czekoladowe i najchętniej to właśnie nimi się zajadam. Na ten moment chwalę sobie ciasta czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-zrobic-tradycyjne-ciasto-czekoladowe/ i w sumie wychodzi ono bardzo tradycyjne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto znane i lubiane, chociaż białej czekolady do ciasta marchewkowego jeszcze nie dodawałam!

    OdpowiedzUsuń