niedziela, 22 kwietnia 2012

Ciasto czekoladowe z masą serową



Pomysł na cisto zrodził się nagle, z potrzeby :) miałam olbrzymią ochotę na czekoladowe ciacho - żadna nowość ;) - a w lodówce uśmiechało się do mnie jeszcze jedno opakowanie kremowego sera - miałam ambitniejsze plany na święta, miały być dwa serniki czekoladowe, powstał jeden, który od razu zniknął, stąd brak wpisu na jego temat... Ale wracając do tego wypieku... Ciasto czekoladowe połączone z masą serową, pyszne, błyskawiczne w przygotowaniu i o całkiem efektownym wyglądzie. Może być jeszcze piękniejsze, tak jak w przepisie, z którego korzystałam, ale tak mi się do niego spieszyło, że nie miałam natchnienia na bajeczne wzory :)
 A pomysł na ciasto pochodzi z tej strony. :)


Składniki na ciasto czekoladowe:
  • 5 jajek
  • 220 g mąki
  • 180 g cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125 ml oleju
  • 125 ml wody 
  • 4 łyżeczki kakao
Składniki na masę serową:
  • 500 g kremowego sera, 
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego (nie miałam - użyłam dwóch śmietankowych "Słodkich chwil" :) )
  • 120 g cukru pudru


Wykonanie:

Jajka miksujemy z cukrem. Dodajemy olej i wodę nie przerywając ubijamy. Mąkę, proszek oraz kakao łączymy i dodajemy do masy. Miksujemy na najniższych obrotach do połączenia składników i przelewamy do blaszki 22x22 wyłożonej papierem do pieczenia.

Ser miksujemy z budyniem i cukrem do połączenia składników. Masę przekładałam łyżką i na koniec robiłam "esy floresy" szpatułką :). Ciasto pieczemy w temp. 180 st. przez około 40 min.

Z masą serową można pobawić się w robienie kratki za pomocą szprycy, bądź też użyć łyżki do lodów, jak proponuje autorka przepisu. Może następnym razem poświęcę temu ciastu więcej czasu :). Bez względu na wygląd jest obłędnie dobre! Wilgotne, mięciutkie, rozpływające się w ustach...

 Smacznego! :)



8 komentarzy:

  1. wyglada pysznie i musi takie byc!

    zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że jakby mój tatuś posmakował czekosernika, to kazał by sobie ciągle piec :)
    Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto pyszne, ja dodaję wiśnie bez pestek z kompotu lub mrożone 0,5 kg.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Domi, musisz zatem zrobić Tacie taką niespodziankę! :)
    Ira, świetny pomysł! Następnym razem na pewno dodam jakiś owocowy akcent. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. A z serkiem mascarpone też wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będzie nawet lepsze! :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Dziękuję za ten wspaniały przepis! To trzecie Święta z tym przepysznym czeko-sernikiem.

    OdpowiedzUsuń
  7. A jakby dodać użyć sera ricotta?

    OdpowiedzUsuń