niedziela, 4 marca 2012

Ciasto marchewkowe z kremem mascarpone


Tym razem propozycja nie zawierająca czekolady, ale naprawdę warto. Ciasto jest puszyste, mięciutkie i przepyszne! Zawiera bardzo dużo marchewki, jest bardzo aromatyczne, najlepsze ciasto marchewkowe jakie udało mi się zrobić i nieskromnie stwierdzam, że  najlepsze jakie miałam okazję próbować. :) Naprawdę szczerze polecam!

Składniki na ciasto:
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki brązowego cukru 
  • szklanka oleju
  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki startej marchewki (na grubych oczkach, ok. 2-3 duże marchewki)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
Składniki na krem:
  • 250 g mascarpone
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka brązowego cukru 


Wykonanie:

Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę. Następnie powoli dodajemy olej cały czas miksując. Stopniowo dosypujemy mąkę, miksujemy aż do uzyskania gładkiej masy (będzie dość gęsta). Dodajemy proszek i sodę oraz dosypujemy cynamon.

 Dodajemy startą marchewkę, delikatnie mieszamy aż do połączenia składników. Pieczemy w tortownicy o średnicy 21 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 180 st. 40-60 min, w zależności od piekarnika. Sprawdzamy patyczkiem (mogą być na nim drobne okruszki upieczonego ciasta).


Krem.
Do serka mascarpone dodajemy sok cytrynowy, cukier i miksujemy aż do rozpuszczenia cukru. Gotową masą smarujemy wystudzone ciasto. 

Smacznego! ;)


23 komentarze:

  1. Ciasto marchewkowe uwielbiam, a z takim kremem musi smakowac wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam marchewkowe! Chodzi za mną już od dłuższego czasu i zdecydowanie powinnam je znowu zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marchewkowe wypieki poznałam kiedyś i jestem ciągle zachwycona.
    Twoje ciasto z mascarpone brzmi pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marchewkom mówię: tak!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam nigdy marchewkowego ciasta, ale skoro jest bez czekolady, a Ty je zachwalasz, to myślę, że warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domi, naprawdę warto! Zniknęło w tempie błyskawicznym :) na pewno zrobię powtórkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobilam inne ciasto marchewkowe, ale wyszlo jakies nieslodkie. Postanowilam je oslodzic kremem.Ten krem z twojego przepisu jest super. Jutro go zrobie i jak wyjdzie za malo zlodki to wystarczy dodac jeszcze miodu albo czego i bedzie super. dzieki! akurat mialam mascarpone do robienia tiramisu i moge 1poswiecic na krem do marchewkowego. bomba!

    Marta K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto, ten krem nie jest za bardzo słodki, bo mi ciacho wyszło słooodziutkie :) ale masz rację, z miodem byłoby super! To w ogóle bardzo fajny pomysł, przy najbliższej okazji zastąpię brązowy cukier miodem. :) jestem wielką fanką tego produktu - że też sama na to nie wpadłam ;) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  8. Zdecydowanie tak! To jest to, bardzo dobry przepis. Ciasto wyszło ładne i smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto w piekarniku, wyrosło tak ze wygląda jak torcik :-) myślę ze będzie przepyszne ! Uwielbiam marchewkowe !

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam to ciasto kilka razy -i zawsze wychodzi ,ja jeszcze posypuje prażone płatki migdałów na wierzch -polecam :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Droga Pani,

    zrobiłam ciasto marchewkowe z Pani przepisu. Wyszło smaczne i wilgotne. Problem jednak w tym, że ciasto po upieczeniu lekko opadło i oczywiście zrobił się mały zakalec. Nie wiem jaka może być tego przyczyna. Wszystko zrobiłam zgodnie z Pani wskazówkami. Proszę o informacje jak Pani studziła to ciasto aby nie opadło :-) i czy piekła Pani w ustawieniu piekarnika dół-góra czy tylko dół?

    Z góry dziękuję,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  12. Wracam do tego przepisu już po raz kolejny. Nigdy wcześniej nie pomyślałabym, że ciasto zrobione z marchewek będzie mi tak smakowało. I nie tylko mi, bo za każdym razem robi ono furorę - a to w pracy, a to na spotkaniu z koleżankami. Super przepis, ciasto za każdym razem wychodzi. A połączenie z serkiem mascarpone po prostu niebo :-)
    Pozdrawiam,
    diabelnieanielska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasto smakuje, zwłaszcza, że można skusić się na kolejny kawałek, w końcu tyle w nim marchewki, że to prawie sałatka ;).

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  13. Dzięki za przepis, właśnie piekę, żeby troszkę przyspieszyć klimat Świąt ;)
    Dla efektu wizualnego polecam przyprószyć masę tartymi migdałami, a do samego ciasta wrzucić np. bakalie [ja korzystam z samych orzechów] ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyszlo bardzo dobre .

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam dzisiaj, wszystko tak jak w przepisie, piekło się 50 minut i niby wszystko było pięknie dopóki się go nie rozkroiło... wszystko z środka wyciekło.

    OdpowiedzUsuń
  16. Potwierdzam! Pyszne i proste do zrobienia. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne :) tylko ze ja jeszcze daje czekolady pod mascarpone.

    OdpowiedzUsuń
  18. jaki wymiar blachy na to ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA jeszcze czasem przekrawam a pół i mascarpone w śrdoek:)

      Usuń