czwartek, 10 listopada 2011

Ciasto czekoladowe z kremem waniliowym



Po mocno czekoladowej tarcie zapraszam na delikatniejsze i słodsze ciasto czekoladowe z przepysznym, lekkim kremem waniliowym.
Ciasto jest tak smaczne, że u nas nie wytrzymało oczekiwania w lodówce i pierwszy kawałek zniknął jeszcze przed schłodzeniem. :)
Szczerze polecam wszystkim miłośnikom słodkiej, mlecznej czekolady i waniliowych aromatów.


Składniki na ciasto: 
  • 200g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 czubate łyżki kakao
  • 200g masła
  • 3 jajka
  • 100 g cukru
  • 100 g brązowego cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 3-4 łyżki ciepłej wody
Składniki na krem waniliowy:
  • 0,5 l mleka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 180 g cukru
  • 2 op cukru waniliowego
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 1 kostka masła
  • 1 żółtko
Dodatkowo:
  • 60 g mlecznej czekolady
  • 3 łyżki słodkiej śmietany 30%


Wykonanie:

Mąkę, kakao, sodę i proszek do pieczenia dokładnie mieszamy. Dodajemy pokrojone masło oraz całe jajka i wszystko dokładnie ucieramy. Na końcu dosypujemy cukry i wlewamy wodę. Ucieramy, aż wszystkie składniki dobrze się połączą. Ciasto powinno być puszyste i dość gęste.

Piekarnik rozgrzewamy do 180°C. Blachę o średnicy 28 cm wykładamy papierem do pieczenia, a następnie równomiernie przekładamy do niej ciasto.

Pieczemy w 180°C 15-20 minut, sprawdzając patyczkiem (u mnie dokładnie 20 minut). Gotowe ciasto chwilę studzimy, a przecinamy na pół i zostawiamy do całkowitego do ostudzenia.


Krem: Pół szklanki mleka mieszamy z żółtkiem, mąką i mąką ziemniaczaną. Pozostałą część mleka zagotowujemy z cukrem i cukrem waniliowym. 
Gotujemy budyń wlewając rozczyn z mąki do gotującego się mleka. Studzimy. Masło ucieramy i dodajemy ostudzony budyń ciągle mieszając (najlepiej mikserem). Na koniec dodajemy kilka kropel aromatu waniliowego i delikatnie mieszamy krem.
Gotowym kremem przekładamy wcześniej upieczone ciasto. Na koniec rozpuszczamy czekoladę z odrobiną śmietany i polewamy nią ciasto, dodatkowo możemy je także przystroić kremem, jeżeli nam pozostał.

Gotowe ciasto, przed podaniem, powinno się chłodzić minimum dwie godziny w lodówce, jednak u nas nie dotrwało, co wyraźnie widać na zdjęciu - krem jeszcze nie zdążył do końca stężeć.

Smacznego! ;)




44 komentarze:

  1. Czuję się tu jak w niebie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnie zdjęcia mnie zupełnie rozbroiły.
    Przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam te Twoje cuda! uwielbiam czekoladę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. naprawdę z Ciebie niezła czekoladocholiczka:D niesamowita jesteś, ciasto wygląda obłędnie pysznie, aż slinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ciasto, uwielbiam wszystko, co ma w sobie czekoladę, dlatego tez bardzo podoba mi się twój blog:) Wrzucam do śledzonych:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ciacho! Totalnie kojarzy mi się z murzynkiem mojej babci, który przekłada kremem :)
    Wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wszystkie słodkie komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. :D Ty naprawde kochasz czekoladę :) Super sie prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ pysznie czekoladowo u Ciebie! Widzę, że łączy nas miłość do czekolady:)
    Pozdrawiam i częstuję się na odległość:) A w zamian zapraszam Cię na mus czekolady;P

    OdpowiedzUsuń
  10. Mus z czekolady? Nie trzeba mi dwa razy powtarzać! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. i tak, masz rację... kooocham czekoladę... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Potrzebny jest budyń do tego?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie :) Samodzielnie go wykonujesz - krem waniliowy ma taką właśnie budyniową konsystencję, więc czasem zamiennie używałam sformułowania budyń :)


      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  13. Jesteś mi winna nową klawiaturę!!!

    Na zaślinionej nie da się już pisać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi :) Aldonka, upiecz ciacho, smak Ci wszystko wynagrodzi :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  14. O matko, boskie to ciacho :) ja je chce upiec! Tylko musze cukier kupic, a mam pytanko czy brązowy moge zastapic bialym?

    OdpowiedzUsuń
  15. Paprotko, możesz :) Ja lubię brązowy cukier, bo dodaje ciekawego aromatu, ale w tym przypadku nie będzie miało to kluczowego dla ciasta znaczenia :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. No i upiekłam :) dałam troche mniej cukru do kremu a i tak wyszedł słodki i spód posmarowałam dzemem z czarnej porzeczki. Ciasto pycha :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. baardzo sie ciesze, ze smakowalo! :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. ile ma opakowanie cukru waniliowego bo mam 30 g a widziałam też 16g kto które ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 16g wystarczy, jeżeli użyjesz 30 g to polecam odjąć łyżkę cukru :).

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  19. Zrobilam to ciasto, w sumie pierwszy raz w zyciu wzielam sie za czekoladowe. Wyszlo cudne!! Jedyna modyfikacja- pieklam 30 min. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze, ze smakowalo :-) a czas pieczenia zalezy pewnie od piekarnika, super, ze tak wyczulas czas pieczenia w swoim :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  20. ciasto wygląda przepysznie :) ale nie ma co ukrywac , jest czekolada , jest krem to ,to , co uwielbiam najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego ciacha nie da się nie podjadać w trakcie przygotowania ;)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  21. Dzis nabrala mnie ochota, na cos slodkiego wiec od razu decyzja podjeta- po raz kolejny zrobie to ciasto. Moj mąż już się trzęsie z niecierpliwości i sciera ślinę z podlogi. Ciacho jest REWELACYJNE, krem boski a calosc tworzy cudna kompozycje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie się cieszę, że smakuje! Następnym razem poproszę o zdjęcia ;)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  22. az slinka leci !!! ja wlasnie teraz je robie no i cisto wogole mi nie uroslo...no moze 0.5 cm, moze dlatego ze wlalam maslo stopione, a nie starte....no bo co znaczy starte maslo??? no a krem czekam az budyn sie ostudzi i bede dalej robic...i tak sie zje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło kroimy na kawałki, żeby lepiej się utarło (lub zmiksowało, jeżeli używamy miksera czy robota kuchennego) ;-).
      Mam nadzieję, że ciacho smakowało!

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  23. Ale soczyscie wyglada ! Jakby mialo sie na widelczyku rozplynac ! Wlasnie szykuje sie do zawodow sylwetkowych i niestety slodycze mam wykluczone z diety :( Ale ten blog pomoze mi to przetrwac ;) polecam tez swojego bloga : http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Robię właśnie to ciasto, budyń stygnie, już się nie mogę doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję za ten przepis! Ciasto wyszło pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Musi być masło może być margaryna Kasia do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze byc Kasia :) Chociaz ja jestem zwolenniczka masla :) Pozdrawiam cieplo!

      Chocoholiczka :)

      Usuń
  27. Często je piekę i jest przepyszne.Dziękuję za przepis.Pozdrawiam��

    OdpowiedzUsuń
  28. Mi jakoś wysuszyły się boki za bardzo.... 😔

    OdpowiedzUsuń
  29. Sprawdź rachunek bankowy numer na numer konta bank

    OdpowiedzUsuń
  30. Cukier jest głównym składnikiem śmietanki. Służy do tego, aby krem był gęstszy i bardziej luksusowy.

    OdpowiedzUsuń
  31. Zrobiłam i ja pychotka polecam każdemu kto może jeść słodkości czyli łasuchy ślinka cieknie mniam🤣🤣😋

    OdpowiedzUsuń