czwartek, 20 października 2011

Muffiny z bananami


Propozycja na dzisiaj: pyszne muffinki z bananami! Coś dla fanów bananów! ;) Mięciutkie i sprężyste, o intensywnym, bananowym smaku. Dzięki dużej zawartości owoców są przyjemnie mokre, a w polewie czekoladowej i obsypane orzechami...mmm... Po prostu musicie wypróbować! Choćby dla tego bananowo-waniliowego zapachu, który roznosi się po mieszkaniu...
Przepis pochodzi z książki "Muffiny".

Składniki na 14 sztuk:
  • 250 g bananów
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 125 g cukru
  • 1 op. cukru waniliowego
  • 80 ml oleju roślinnego
  • 250 g jogurtu naturalnego

Dodatkowo:
  • polewa czekoladowa
  • posiekane orzechy włoskie
  • kilka plasterków suszonych, bądź pieczonych bananów




Wykonanie:

Piekarnik rozgrzewamy do temp. 180 st. Papilotki umieszczamy w zagłębieniach formy na muffiny.

Obieramy banany, kroimy w drobną kostkę i skrapiamy sokiem z cytryny. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.

Jajko mącimy, dodajemy do mąki razem z cukrem, olejem, jogurtem, cukrem waniliowym i pokrojonymi bananami. Papilotki wypełniamy ciastem - można spokojnie do pełna, niewiele urosną - i wygładzamy na wierzchu.

Muffinki pieczemy około 30 min na środkowym poziomie piekarnika. Po ich upieczeniu trzymamy jeszcze przez około 5 min w formie, a potem z niej wyciągamy i studzimy.

Ozdabiamy tak, jak mamy na to ochotę. ;) Ja wykorzystałam ciepły piekarnik i wyłożyłam w nim na blaszce kilka plasterków banana i piekłam je chwilkę. W tym czasie polałam muffinki rozpuszczoną czekoladą, obsypałam posiekanymi orzechami i na koniec przyozdobiłam suszonym plasterkiem banana.

Smacznego! ;)




5 komentarzy:

  1. Muszą być przepyszne.
    To widać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli uwielbiacie banany tak, jak ja, to naprawdę powinnyście spróbować! :) zwłaszcza, że to muffiny... nawet miksera nie trzeba wyciągać ;)

    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zamarzył mi się taki bananowo waniliowy zapach w moim domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko na chwilę zniknę, a tu takie cuda?;)

    OdpowiedzUsuń