sobota, 15 października 2011

Bułeczki z czekoladą


Propozycja na słodki podwieczorek lub niedzielne śniadanie... Pyszne, chrupiące na zewnątrz i mięciutkie w środku bułeczki z czekoladowymi groszkami. Są tak pyszne, że gdy raz je spróbujecie, będziecie do nich wracać nie raz.  Ja na pewno będę...


Składniki:
  • 225 g przesianej mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 łyżek masła
  • 1 łyżka cukru
  • 50g groszków z czekolady deserowej (u mnie 50 g posiekanej gorzkiej i mlecznej czekolady)
  • około 150 ml mleka
Dodatkowo:
  • 150 ml śmietany 30%
  • łyżeczka cukru waniliowego



Wykonanie:


Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia (koniecznie, bo czekolada podczas pieczenia troszkę wypływa i delikatnie się przypala... mnie czeka szorowanie blaszki, ale i tak nic nie jest w stanie zmącić mi szczęścia po zjedzeniu pysznej bułeczki ;) )

Wsypujemy do miski przesianą z proszkiem mąkę, kroimy masło na małe kawałki, albo po prostu dokładamy łyżką, wcieramy palcami, aż masa będzie przypominała zacierki.

Dodajemy cukier i groszki czekolady (posiekaną czekoladę), mieszam.

Wlewamy tyle mleka, aby wyrobić miękkie ciasto.

Rozwałkowujemy masło na oprószonej mąką stolnicy (u mnie świetnie sprawdziła się duża plastikowa deska do krojenia), tworząc prostokąt o wymiarach 10 na 15 cm i grubości około 2,5 cm. Kroimy ciasto na 9 kawałków.

Kładziemy bułeczki na blasze, pozostawiając między nimi dość dużo miejsca.

Smarujemy odrobiną mleka i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 220 st. przez 10-12 min, aż wyrosną i będą złociste.

Podajemy jeszcze ciepłe i polecam do tego przygotować jeszcze śmietanę - to połączenie jest warte tego kalorycznego grzechu ;)


Śmietanę ubijamy lekko, tylko do otrzymania gęstej konsystencji (na ciepłych bułeczkach i tak szybciutko spłynie) z dodatkiem cukru waniliowego. Dobrym pomysłem jest przekrojenie bułeczek, śmietanka wsiąknie w ciasto.

Smacznego! ;)




2 komentarze: