niedziela, 25 grudnia 2011

Czekoladowy piernik z powidłami śliwkowymi


Święta Bożego Narodzenia kojarzą mi się z piernikowym zapachem... Sama uwielbiam wszystko, co piernikowe, a to wydanie jest wręcz idealne - przynajmniej dla mnie - ponieważ jest to wersja czekoladowa! Dzięki dodatkowi całego słoiczka powideł ciasto jest przyjemnie mokre i aromatyczne... 
Polecam do wypróbowania nawet po świętach ;)

Składniki na ciasto:
  • 200 g masła
  • 4 łyżki miodu
  • 180 g brązowego cukru
  • 4  jajka
  • 180 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 25 g kakao w proszku
  • 1 op. przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • słoiczek powideł śliwkowych
Polewa:

  • 50 g czekolady gorzkiej (1/2 tabliczki)
  • 50 g czekolady mlecznej (1/2 tabliczki)
  • 2 łyżki śmietanki


Wykonanie:

Ucieramy masło z miodem za pomocą miksera, dodajemy cukier i miksujemy na gładką masę. Przesiewamy mąkę z kakao, przyprawami, sodą i proszkiem do pieczenia i powoli dodajemy do masy, na przemian z jajkami.

Dodajemy pół słoiczka powideł śliwkowych i miksujemy do połączenia składników.

Do wyłożonej papierem do pieczenia formy o wymiarach 22x10 cm przelać ciasto - będzie się wydawało, że jest go niewiele, ale bez obaw - bardzo ładnie wyrośnie. Pieczemy w temperaturze 180st przez około 40 min - piekłam nawet dłużej, koło 50 minut, pewnie dlatego, że dodałam trochę więcej niż pół słoiczka powideł ;)
 
Po upieczeniu studzimy piernik, przecinamy i przekładamy resztą powideł śliwkowych. 
W rondelku na niewielkim ogniu rozpuszczamy czekoladę stopniowo dodając śmietankę. Gdy czekolada zupełnie się rozpuści polewamy nią nasz piernik.

Smacznego! ;)





4 komentarze:

  1. Zabieram kawałek dla siebie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda jak mój murzynek z powidłami :) równie smacznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam piernika z powidłami! Pychotka! Wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aurora, bardzo proszę, częstuj się! :)
    Dusia, bo to taki murzynkowaty piernik :)
    Domi, ja też! powideł kupiłam dwa słoiki, żeby wystarczyło na moje podjadanie w trakcie XD

    OdpowiedzUsuń