niedziela, 9 października 2011

Brownies z nutellą i orzechami


Moją propozycją na dzisiaj jest coś tak czekoladowego, że nawet największym chocoholikom pozwoli na zaspokojenie głodu czekoladowego, a połączenie czekolady z orzechami to mój ulubiony zestaw, którego nigdy nie jestem w stanie sobie odmówić.
Jak przystało na brownies i ta wersja ciasta jest mokra, ciężka, "gliniasta"... i dlatego jest tak przepyszna!!! Ciasto bardzo szybkie w wykonaniu - nie wymaga miksera, piecze się też stosunkowo szybko - ok. 35-40 min.
Przepis jest zmodyfikowaną wersją kilku innych. Sprawdzony i uwielbiany przez moich znajomych.
Polecam, gdyż to także zdecydowanie moja ulubiona wersja brownies. 


Składniki na ciasto:
  • 200 g masła
  • 1 tabliczka mlecznej czekolady (100 g)
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady (100 g)
  • 250 g cukru pudru
  • 4 jajka
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 150 g mąki
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 40 g kakao w proszku
  • 100 g nutelli (lub innego dobrego kremu czekoladowo-orzechowego)
  • garść posiekanych orzechów (u mnie orzeszki ziemne)

Dodatkowo:
  • polewa czekoladowa (opcjonalnie)

Wykonanie: 

W małym rondelku, przy niewysokiej temperaturze, rozpuszczamy masło, tabliczkę mlecznej czekolady i pół tabliczki gorzkiej, cały czas mieszając nie dopuszczamy do wrzenia.
Po rozpuszczeniu, odstawiamy na moment do lekkiego przestudzenia - w tym czasie możemy posiekać pozostałą gorzką czekoladę i orzechy.

Masę czekoladową przelewamy do większej miski, dodajemy cukier, kilka kropel aromatu waniliowego i mieszamy dokładnie, powoli wbijając jajka. Gdy uzyskamy gładka masę, dodajemy przesianą z proszkiem i kakao mąkę oraz wrzucamy posiekaną czekoladę.

Wszystko ładnie mieszamy i przelewamy do wysmarowanej masłem i obsypanej mąką blaszki o wymiarach 26 x 26 cm (może być także inna blaszka, ciasto będzie odpowiednio wyższe lub niższe. Jednak nie polecam dużo większej blaszki, gdyż z natury jest to raczej niewysokie ciasto).

Na górę ciasta wykładać małą łyżeczka krem czekoladowy, wymieszać delikatnie szpikulcem i obsypać posiekanymi orzechami. Tak przygotowane ciasto wkładamy do nagrzanego do 160 st. piekarnika i pieczemy około 35 min.

Brownies powinno być wilgotne, dlatego trzeba uważać - im dłużej będzie siedziało w piekarniku, tym bardziej będzie konsystencją przypominało tradycyjnego Murzynka. Myślę, że już po pierwszej próbie wyczujecie swój piekarnik i będziecie potrafiły stworzyć swoją idealna wersję tego ciasta.






4 komentarze:

  1. O rany!!! Już zapisałam do zrobienia! Czekolada, nutella, orzeszki - czy może być coś smaczniejszego?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana na Ciebie zawsze można liczyć w przypadku czekoladowych pyszności na chandrę i zły dzień. Dziękuję - właśnie takiego szybkiego pysznego ciasta szukałam. Już zmykam do kuchni :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny wybór Panti na tzw. focha XD To mój faworyt na takie humorzaste dni... :)

      Buziaki i duuuużo uśmiechu! :*

      Usuń
    2. no to jest ;) wprawdzie dzisiaj, a nie wczoraj, ale za to uczczony Dzień Czekolady w Cudowny sposób ! JEszcze raz dziękuję :) szczegóły mojego wypieku tutaj http://waniliowysmoczek.blogspot.com/2012/09/brownie-z-nutella-i-orzechami-ciasto-w.html :)

      Usuń